top of page

Brändinrakennus osana markkinointistrategiaa - Näin luot kestävän kilpailuedun

Brändisi on yrityksesi identiteetti. Se ei ole vain logo tai iskulause, vaan asiakkaiden mielikuva yrityksestäsi. Kun brändinrakennus on osana markkinointistrategiaa - luot näin kestävän kilpailuedun yrityksellesi.



Kanavastrategia: Oikeiden markkinointikanavien valinta

Brändin rakentamisen vaiheet:

  1. Määrittele arvosi ja tavoitteesi. Mikä erottaa yrityksesi kilpailijoista?

  2. Kohderyhmän tuntemus: Brändin on resonoitava asiakkaidesi kanssa.

  3. Johdonmukaisuus: Käytä samoja sävyjä, tyylejä ja viestejä kaikissa kanavissa.


Esimerkki: Käsityöyritys

Pienyritys, joka myy käsintehtyjä kynttilöitä, päättää keskittyä ekologisuuteen ja kodikkuuteen brändissään. He käyttävät maanläheisiä värejä, korostavat luonnonmateriaaleja ja kertovat tarinoita kynttilöiden valmistuksesta Instagramissa ja verkkosivuillaan.


Tutustu kanavastrategian merkitykseen: Kanavastrategia: Oikeiden markkinointikanavien valinta

Comments


bottom of page