Brändisi on yrityksesi identiteetti. Se ei ole vain logo tai iskulause, vaan asiakkaiden mielikuva yrityksestäsi. Kun brändinrakennus on osana markkinointistrategiaa - luot näin kestävän kilpailuedun yrityksellesi.
Brändin rakentamisen vaiheet:
Määrittele arvosi ja tavoitteesi. Mikä erottaa yrityksesi kilpailijoista?
Kohderyhmän tuntemus: Brändin on resonoitava asiakkaidesi kanssa.
Johdonmukaisuus: Käytä samoja sävyjä, tyylejä ja viestejä kaikissa kanavissa.
Esimerkki: Käsityöyritys
Pienyritys, joka myy käsintehtyjä kynttilöitä, päättää keskittyä ekologisuuteen ja kodikkuuteen brändissään. He käyttävät maanläheisiä värejä, korostavat luonnonmateriaaleja ja kertovat tarinoita kynttilöiden valmistuksesta Instagramissa ja verkkosivuillaan.
Tutustu kanavastrategian merkitykseen: Kanavastrategia: Oikeiden markkinointikanavien valinta
Comments