Oikeiden markkinointikanavien valinta on kriittistä, sen vuoksi keskity kanavastrategian rakentamiseen. Ilman selkeää kanavastrategiaa markkinointiponnistelut voivat hajota liian laajalle.
Esimerkki: Hiusalan yritys
Hiussalonki käyttää seuraavia kanavia:
Instagram: Näyttää kuvia ennen ja jälkeen -muodonmuutoksista.
Google My Business: Parantaa näkyvyyttä paikallisessa haussa ja saa asiakkaita lähialueelta.
Sähköposti: Lähettää kanta-asiakkaille muistutuksia ja tarjouksia.
Miten valitset oikeat kanavat?
Tunne kohderyhmäsi. Missä he viettävät aikaansa?
Analysoi kilpailijat. Mistä kanavista he saavat asiakkaita?
Testaa ja optimoi. Aloita pienestä ja laajenna toimivia kanavia.
Syvennä analytiikan hyödyntämistä: Kilpailija-analyysi: Näin löydät kilpailuetusi
Comments