Markkinointistrategia ei ole staattinen dokumentti. Maailma muuttuu, ja myös yrityksen strategian on kehityttävä sen mukana. Päivitä markkinointistrategia aina tarpeen mukaan, ja varmista ajantasaisuus.
Esimerkki: Ravintola
Ravintola, joka ennen keskittyi lounastarjoiluun, huomasi pandemian aikana take away -palvelujen kysynnän kasvavan. Päivitetyn strategian avulla he loivat verkkotilausjärjestelmän ja alkoivat markkinoida ilta-aterioita kotiinkuljetuksella.
Näin päivität markkinointistrategiasi:
Seuraa trendejä: Ole ajan tasalla teknologian, kilpailijoiden ja asiakaskäyttäytymisen muutoksista.
Tee väliarviointeja: Tarkista strategian tulokset säännöllisesti ja tee tarvittavat muutokset.
Lue lisää strategian perusteista: Markkinointistrategian perusteet: Mikä se on ja miksi se on tärkeä?
Comments