Haluatko tietää, miten voit erottua kilpailijoistasi? Kilpailija-analyysi auttaa ymmärtämään, mitä muut tekevät oikein – ja mitä he jättävät huomiotta, näin löydät kilpailuetusi.
Miten teet kilpailija-analyysin?
Identifioi kilpailijat: Selvitä, keitä ovat suorat ja epäsuorat kilpailijasi.
Analysoi heidän tarjontansa: Mitä tuotteita, hintoja ja kanavia he käyttävät?
Arvioi brändiviestintä: Miten he puhuvat asiakkailleen?
Esimerkki: Teknologiayritys
Startup-yritys, joka kehittää tekoälyratkaisuja, havaitsi kilpailijoiden keskittyvän lähinnä suuryrityksiin. He päättivät suunnata tuotteensa pienille ja keskisuurille yrityksille, jotka ovat jääneet vaille huomiota.
Tutustu strategian jatkuvaan kehittämiseen: Markkinointistrategian päivittäminen
コメント