top of page

Kilpailija-analyysi: Näin löydät kilpailuetusi

Haluatko tietää, miten voit erottua kilpailijoistasi? Kilpailija-analyysi auttaa ymmärtämään, mitä muut tekevät oikein – ja mitä he jättävät huomiotta, näin löydät kilpailuetusi.


Kilpailija-analyysi: Näin löydät kilpailuetusi

Miten teet kilpailija-analyysin?

  1. Identifioi kilpailijat: Selvitä, keitä ovat suorat ja epäsuorat kilpailijasi.

  2. Analysoi heidän tarjontansa: Mitä tuotteita, hintoja ja kanavia he käyttävät?

  3. Arvioi brändiviestintä: Miten he puhuvat asiakkailleen?


Esimerkki: Teknologiayritys

Startup-yritys, joka kehittää tekoälyratkaisuja, havaitsi kilpailijoiden keskittyvän lähinnä suuryrityksiin. He päättivät suunnata tuotteensa pienille ja keskisuurille yrityksille, jotka ovat jääneet vaille huomiota.


Tutustu strategian jatkuvaan kehittämiseen: Markkinointistrategian päivittäminen

コメント


bottom of page